söndag 4 december 2016

Inför imorgon

Idag när jag kom till stallet och tog in Corall så verkade hon mycket piggare än igår, hon hade lite mer humör än igår, vilket är bra, för då är hon mer sig själv!

Köpte med mig 4kg äpple och 4kg morötter samt olja, delade det i små bitar och la det i ljummet vatten tillsammans med oljan så äpplena fick suga in oljan ordentligt.
Corall stod i boxen och var med på allt som hände i stallet, så idag mådde hon mycket bättre igår.
Hon kissade själv och det kändes toppenskönt!

Gjorde i ordning henne och tog en promenad ner till ridbanan som sällskap med dom andra, veterinären sa att en promenad om dagen är bara bra så magen inte stannar av och sålänge hon inte är jättehalt.
Idag gick hon fint på båda bakbenen utan problem, hon sätter inte ner sitt högra bakben till 110% men hon gick där och var supernöjd av att få vara med dom andra.

Sedan gick vi upp till stallet igen och min prinsessa fick sin mat och hon åt som bara den, äpplena gjorde förhoppningsvis susen för nästan allt gick ner utan problem!

Imorgon kommer den stora frågan vad hon har gjort och om hon går att få frisk.. Jag kan säga såhär att jag är jättelugn ändå oavsett vad jag får för besked.. Jag gör att jag kan för o få ha kvar henne här hos mig men om det är nått som inte går nå o göra åt så har jag gjort allt.. Jag tänker inte plåga min bästa vän även om jag inte är redo o släppa taget om henne!

Idag har vi bara mysigt på med varandra och mycket kärlek i form av mat och pussar har utdelats!
Nog är jag nervös inför imorgon men jag vet att vad som än kommer hända imorgon så vet Corall att jag gör allt för hennes skull!
Jag håller alla tummar och tår som finns i denna värld att detta går och åtgärda!

Jag har sån tur att Elin från stallet följer med mig och Corall imorgon så vi åker inte själva utan det finns någon o gråta ut hos på vägen hem isåfall om det blir så!
Jag hoppas jag kan få sova i natt och att Corall mår bra imorgon när jag kommer till stallet!

Ska försöka och uppdatera här imorgon kväll så alla vet hur det går med henne!
Håll tummarna för oss snälla!
PussHej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar