tisdag 2 februari 2010

Dagens klokaste

Idag har jag varit på Furuparksskolan och gjort praktik :)
Det är väldigt roligt där, det rä faktiskt lite roligare med större barn!
När vi hade samling efter 10 rasten så började vi prata om mobbning.. ingen rolig bit :/
Det är liksom viktiga saker.. ingen vill ju bli mobbad, men vissa anser att det är okej, fråga mig inte hur men..
I allafall så pratade vi lite om det en väldigt lång stund och dom flesta barnen blandar ihop småbråk med mobbning.. alltså om jag skulle bråka med dig så skulle du bråka tillbaka till exempel, då kallar barnen det för mobbning! Så vi fick reda ut skillnaden på det och sedan så satt barnen och fick säga vad dom tyckte en stund och då sa Alva en otroligt bra sak!
"Vi är inte dumma, men vi gör dumma saker"

Och det tyckte jag var väldigt bra sagt.. det kom liksom från en 8-årig tjej! Jag är imponera av henne i det fallet! :)
Näe, nu blir det en massa tv tittande för fulla slanten!
PussHej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar