fredag 14 augusti 2009

Datakrångel

jaha, om jag börjar med det dåliga, min dator pajade eller nja det saknas en fil en system fil och den gör att datorn inte går att starta.. och jag vet inte exakt vart detta datavirus kommer, men det kommer någonstans ifrån internet.. men jag vet helt säkert att det är ett datavirus som går in i systemfilen och tar sönder den så datorn fungerar tills man måste stänga av den, men den funkar inte när man ska sätta igång den sen -.-
Men i allafall så ringde jag idag till IT-Kontoret och tjorvade, men IT kontoret visste inte vem som var ansvarig eftersom att skolan talar inte om allt, fy fan vilket grom.
Nu kommer dom bra nyheterna :)
Men jag fick prata med en kille som hjälpte mig och jag fick telefon nummer hit och dit, till slut så fick jag numret till en man som jobbar på Media och han sa att det är han som är ansvarig för datorerna så nu på måndag ska jag lämna in dator på skolan så får han fixa den, även i dom svängarna så ska jag lämna matchstället till Sven och så ringde mamma nyss och sa att jag måste även lämna in min cykel på service och på Måndag blir det en fixa dator-cykel-matchställs dag :)

Men jag säger bara vilket krångel att få ta på en ansvarig, och det sjukaste är att eleverna får inte lämna in datorn till IT-Kontoret utan det ska den ansvarige göra.. jaja vi får hoppas att han kan fixa den utan IT-Kontorets hjälp + att det inte kommer att kosta något för mig!
Någon datakunnig som skulle kunna fixa datorn själv GRATIS hör av dig :)
Var rädd om din dator för att det är inte lätt att få ta på någon som kan fixa den speciellt om du har lånat datorn, om det är privat så kan man ju gå till en datafirma! :)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar