måndag 1 juni 2009

Första doppet första Juni :)

När jag satt och åt lunch alldelens nyss så slog det mig att jag skulle skriva några rader idag.. Idag har vi haft "klassdag" på golfängen eller den stora gräsplätten som ligger bredvid golfängen.
Vi spelade kubb, fikade och chillade i solen.. Therese hade med sin hund Nitro och han var jättefin, han är en alaska husky och han är ungefär ett år.
När vi fick rast så gick vi ner till kanalen och kände på vattnet och Nitro skulle dricka.. Vi gick ut på den där båtsaken och det sjönk lite beroende på vart man stod på den så jag, Elin, Sara å Therese gick ut på den och den sjönk så vi blev blöta upp till knäna. Sedan gick vi på samma sida och Therese var längst ut så hon blev ju blötast :)
Nitro simmade och när han kom upp så skulle han skaka av sig vattnet och Sara skulle skynda sig att akta på sig och då trampade hon typ snett så hon halkade i med ena benet i vattnet, shit vad hon garva och vi också.. men som tur var gjorde hon sig inte illa

Sen efter att vi fick sluta så drog vi iväg till Lulsundet för att bada, det var bara jag å Sara som badade. Okej men kan inte påstå att Sara badade egentligen, hon doppade sig två gånger sen gick hon upp.. Elin får inte bada för hon har körtelfeber, det är synd om Elin. Therese ville bada men hon hade inget ombyte till sen och hon skulle till Micke så hon orkade inte. Jag och Sara hade inte heller ombyte med vi badade ändå!
Det var varmare i vattnet än i luften :D
Ska kanske fara å bada mer i veckan :)
Nu har jag skrivit några rader förhoppningsvis så kanske det kommer fler i veckan men nu ska jag hitta på något.. kanske städa lite.. min säng bäddas ju liksom inte av sig själv
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar