onsdag 27 maj 2009

Cykling till Bensbyn

Jaha idag har jag varit hemma från "jobbet" har ont i huvudet, halsen och är små ont i hela kroppen..
Igår så cyklade jag å Celle till stallet i Bensbyn för att Mayan å Stråla är där på besök tillfälligt bara, vi fixade i ordning Mayan och Stråla var kanske en aningen avis för att Mayan fick lämna hagen en stund.
Väl i ordninggjord så bar det ut på skogsvägarna.
Celina red och jag gick bredvid och ibland så fick jag sätta fram stockar så fick dom hoppa lite, Mayan är jätteduktig på att hoppa :)
På tillbaka vägen fick jag rida litegran, fan vad roligt det var! Jag trodde att jag skulle trilla av när vi skulle ner för en nerförsbacke, men när Celina började springa lite med henne så att Mayan började trava då kändes det som om jag skulle skumpa av vilken sekund som helst.. men jag klarade mig sittande i sadeln hela vägen, innan det var bytes dags igen.
När vi kom tillbaka så sadlade vi av Mayan och så gick vi på promenad med Mayan å Stråla, vi gick ner till vattnet som ligger en liten bit från hagen.
Sedan så släppte vi hästarna i hagen och började cykla hem.

Väl på hemvägen så finns det en backen som är jättelång och det var så otroligt jobbigt att cykla upp för den, men när vi väl hade kommit upp så kändes det lättare, sedan svängde vi in på Lulsundet och sedan bar det av i fullfart till JV (järnvägs grillen) för glass köp! Slush åt mig å mjukglass till Celina, fy vad gott :)
Vi var hemma till ungefär någon gång vid 20:30 tror jag.. sedan var det äta lite och sedan sova.
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar