lördag 2 maj 2009

Valborg och 1:a Maj

Idag ska Felix (min katt) vara med och blogga, han sitter nästan på tangentbordet och tittar på bokstäverna som jag skriver.
I Torsdag den 30:e April så satt jag och Celle på hennes balkong och tittade på när det var ett gäng som spelade kubb, vi ropade LOSER till dom och dom tittade nästan hela tiden, fan vad skojj.
Det var en av killarna som skulle träffa kungen i slutet av spelet, och då gjorde han en rolig grej, han körde en av kast pinnarna i röven på sig själv, HAHAHAHA vad vi fick skratta och det roligaste var att en av killarna som hette Mackan (dom ropade den några gånger det var där för vi visste vad han hette) tittade upp på oss på balkongen och då tittade Regall (celles hund) ut.
Senare på kvällen så ringde kusin vitamin Raija och frågade om vi hade lust att komma och hälsa på dom i byn + att inviga deras bastu för våran del, vi bestämde oss för att fara.
Vi for hemifrån ungefär lite efter 21:00. Lilleman hade gått och lagt sig.. lite synd, hade velat träffa honom men jag får helt enkelt vänta tills han fyller 1 år om en vecka.
Vi fikade lite och spelade ett spel som hette "Absolut överens" det var jätte roligt!
Jag å David var ett lag och brossan å Raija var det andra, spelet gick ut på att man tog ett kort som det stod tex "Snygga klädesplag hos en kvinna" och då ska man skriva så mycket man kommer på under 30 sek, tex bh, trosor, linne, byxor, mm.
Det var jätteroligt eftersom att jag å david var det laget som vann! :)

Igår den 1:a Maj så var jag och pappa och tvättade bilen, det tog lång tid men det blänker i sol ljuset, man kan nästan spegla sig i den ;)
Jag fick spola va bilen med högtryck tvätten och spraya den med avfettnings medel också och med en konstig svamp med schampo!
Men den blev jättefin! Om vi hinner så ska vi eventuellt ut och köra lite! :)
Nu blev felix less på att vara med och blogga, nu vill han ha mat, det är väl bäst att jag ger honom det då..
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar