måndag 20 april 2009

Påsklovet 2009

Jaha, jag tänkte att jag ska väl skriva några rader om hur påsklovet har varit!
Vi for till stugan på Lördag morgon, jag och linus vi gick och pimplade, tyvärr ingen fisk.. undra egentligen om fisken har frusit fast i isen.
Senare på dagen så fixade vi bastun, fixade vatten, ledningen hade frusigt så vi fick inget rinnande vatten men jag gick till pumphuset som finns på berget och där fick jag ganska mycket vatten det räckte i allafall i 3 dagar till 4 personer..
Vi sov alla i stor stugan och mamma å pappa i sovrummet med varsin säng, linus paxade sängen eftersom att kökssoffan var för kort för honom, men jag är liksom kortast i familjen, men soffan var nästan skönare än min egen säng hemma :)
Om man summerar stugan så det vi gjorde var:
pimplade, bastade, skottat svin mycket snö, åkt pulka ner från berget.

Sen for vi hem på Måndag för att mamma å pappa skulle jobba dagen efter.
Tisdag så gjorde jag inte alls mycket.. samma Ondag, Torsdag, fast på Fredag så gick jag å Celle + hennes två hundar på prommenad runt Svartöstan och ner till Viktoria Hamnen och runt Malmuddviadukten. Lördag så gick vi till Kvantum och sen senare på kvällen vid 21,30 så ringde vi Elin och frågade om hon skulle med ut å jogga! Det var otroligt skönt att få springa av sig lite :)
I Söndags så var vi ute och sprang med hundarna och denna gång var Elin hemma och Linus följde med oss!
Jo en sak till! I Söndag så lagade jag mat som tog två timmar! TVÅ TIMMAR! Då undrar du säkert vad som tar så lång tid, jo potatisgratäng och fläskfilé och sallad.
Okej, maten tog ca 1 timme och 30 min då.. men det var liksom fullt på diskbänken och diskmaskinen vad full, så det första jag var tvungen att göra var att tömma diskmaskinen coh fylla på den, sedan var det bara maten som gällde.
Betyget på maten var 10 av 10 möjliga! JIPPI, nu förstår jag varför jag fick MVG i HK!

Nu har du fått veta lite vad jag har gjort på påsklovet!
KRAM :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar