måndag 20 april 2009

Övningsköra

Jag har precis kommit hem från att ha övningskört med pappa.
Det blev äntligen av! Vi var på väg från stan efter skolan, vi hade också varit och hälsat på Elin på hennes prao plats, och när vi var på väg till bussen passade jag på att ringa och kolla vad pappa skulle göra senare!Fast pappa var ledig så jag tyckte att han kunde ge lite av hans egna dyrbara tid till mig och fara ut och köra en stund.
Vi körde, fel Pappa körde ut till brandfältet ute på Hertsön, där fanns det inga bilar, och sen var vägen otroligt bred, så ingen fara att köra in i närmaste snödriva.
Vi vände bilen och vi bytte plats.. först fick jag fixa sätet eftersom att jag är kortare än pappa, sen var det att fixa speglarna, sen börja köra.. okej nästan då
Det var så svårt i början, men efter några bra gånger så gick det mycket bra!
Men i början fick jag något som kallas för kärringstopp, och det kallas det för att det är oftast kvinnor som har svårt att hitta dragläget i början! Men det gäller bara att nöta och nöta!
Jag hoppas att vi kan vänta med att backa och parkera tills kanske efter sommaren!'
Förhoppningsvis så ska vi ut mer i veckan :)
Jaja, men nu ska jag äta!
KRAM

1 kommentar:

  1. jo jag vet! jag ska berätta på måndag vad hon sa, det var faktiskt rätt underhållande ^^

    SvaraRadera