söndag 8 mars 2009

Sportlov

Nu sitter jag ensam i tystnaden, det är bara jag och katterna hemma fast dom låter inget alls, kanske när dom snarkar :)

Jag kan ju börja med att tala om att nu är jag nästan frisk JIPPI
Men imorgon är det skola igen...... det betyder läxor blää
Vi har ju varit till Vittangi under lovet och det var jätteroligt!
Jag fick bara ligga och vila den första dagen för att jag skulle orka vara igång under hela Lördagen, eftersom Moster fyllde 50
Svinkul att fara bort och vara sjuk då, men som tur så hade pappa med sin dator så jag kunde i allafall se på film och spela lite spel

På Lördagen mådde jag någolunda bättre, febern var inte speciellt hög, toppenbra kändes det.
Vi for till Folkan precis efter 10
Moster å Heidi var redan där och Raija å Viktor var på väg.
Det var jätteroligt att träffa kusinerna igen speciellt, Anna, Matilda, Liv och Marko!
Anna å Matilda var jättestora och Liv och Marko har jag inte träffat på evigheter så det var speciellt. Raija å Heidi hade gjort i ordning en tipsrunda och jag är visst inte såå bra på min egen Moster, jag hade 4 rätt av 10 :/
Det var mycket folk under hela dagen och det var trevligt, ända tills jag började må asdåligt, jag hade typ feberfrossa, ont i huvudet, ont i magen trodde jag skulle spy + att jag hostade.
I allafall jag höll mig på benen och när vi skulle plocka ihop så fick jag tillåtelse att sova och vila, det var helt underbart att få sova en liten stund.
När allt var klart så packade vi allt och alla i minibussen som vi hyrde, Raija, David och Viktor skulle åka med oss.
Jag och Linus satt längst bak och min frossa började försvinna lite smått och till slut så mådde jag mycket. mycket bättre och jag höll mig vaken i 4 timmar och i vanliga fall så sover jag inom 20 min :)

Under övriga sportlovet så har jag inte gjort något speciellt, sovit länge.. varit lite med Elin och Celina, jag har spelat oerhört mycket tv-spel (fråga inte varför) och mycket mer.
Men nu ska jag försöka att klura ihop en storie till den 15/3 då det är hopptävling och Celina å Anna ska tävla.
Nu är musiken också slut och det är äckligt tyst, hur ska jag klara mig när jag flyttar hemifrån?
Enkelt! (förhopningsvis)

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar