onsdag 25 februari 2009

hmm, varför jag? :/

Jag säger bara fy fan att man ska bli sjuk.. jag har tagit ledigt från skolan både Torsdag och Fredag för att vi ska och fira min moster som fyller 50! Jag blir alltid sjuk när vi ska någonstans.. idag har jag sovit mer än jag har varit vaken, jag tappar även matlusten i mellan åt, pallar inte att vara sjuk längre!
Helt stört i morse, jag vaknade 7:40 och så ringar jag och sa att jag inte skulle komma på "jobbet" idag. (Det känns fel att säga jobbet så tidigt i allafall)

Brossan var fortfarande hemma när jag vaknade, jag kollade om jag hade feber, då låg tempen på 38.0 det var ju inte speciellt konstigt, det var ganska lungt i allafall.. jag bäddade ner mig på en madrass i vardagsrummet framför tv:n! Jag tycker att det är jobbigt att gå mellan toaletten och vardagsrummet, men jag fick höra att man ska sova ut febern + dicka väldigt mycket.
Senare på dagen så kollade jag tempen igen, då var den 38.6!
Jag fattar inte riktigt, jag har ju inget gjort något.. bara legat still och sovit!

Jag mår redan bättre nu mot kvällen, jag har ätit ganska mycket mediciner, men i morgon så måste jag vara frisk eftersom Raija och Viktor ska åka med oss till Vittangi och fira Moster.

Jag läste i kallender att Diva fyller 8år idag! GRATTIS
Det kändes som om hon nyss var valp, med hon är ju pigg i allfall för sin ålder.
jaja, men nu ska jag gå å lägga mig igen och sova så jag blir frisk!

KRAM

1 kommentar:

  1. Hoppas det är kul i Vittangi! Känns lite tråkigt att jag inte kunde fara dit.. skulle vart kul att träffa alla! :)

    SvaraRadera