onsdag 25 mars 2015

Hoppning

Idag har jag hoppat världens finaste häst!
Corall var jättelyhörd och lyssnade på mig hela tiden, kändes helt sjukt!

Jag byggde själv och hoppade som ensamt ekipage för Johanna och Celina i ridhuset!
Corall sken av glädje idag och det kändes tryggt att sitta på henne för första gången i hoppningen!
Jag hade låga händer och Corall hade halvlång tygel så hon fick bestämma tempot själv, min ridning kändes klockren idag, jag var så lugn!
Det blev mycket trav men även galopper både över hinder och i hörnen och lite glädjeskutt ibland!
Det blev en solkatt på backen på medellinjen och när vi hoppade krysset på medellinjen så hoppade vi först den och sen hoppade Corall över solkatten också, hon är bara för söt!

Känns så bra att Corall och jag utvecklas tillsammans och att det går bättre och bättre! :)

På Söndag är det Pay n jump på hemma banan så vi satsa på att ta oss runt både 50cm och 60cms klassen :)
Magkänslan säger att ridningen kommer gå bra och skulle vi riva så gör vi det, so what! :)
PussHej!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar