måndag 31 augusti 2009

Stalldags

Okeej igår var jag med Celina till brändön för att sköta om hästarna.. det gick sådär
Vi kom dit och Skorpan stod längst bort, men hon följde med utan några större problem
Problemet uppstod när Celle skulle få fast Mayan.. hon ville inte alls. När Celina kom nära så sprang hon iväg och Stråla efter. Till slut så gav vi upp, Celina smsade Linda (hon äger hästarna) och sa att det går inte att få fast henne.. Linda kom en lite stund senare och hon hade med sig sina hundar, Ebba o Freja hette dom :) Linda skulle tömköra Stråla
Sedan gjorde vi i ordning Stråla o Leffe.. det gick bra! Sedan skulle Celina skritta Leffe, och dom tog sig ut på ängen men då fick Stråla för sig nått, hon kanske blev rädd för nått i skogen. Så hon stack iväg i full fart mot dom andra hästarna och Linda kunde inte hålla emot, så hon släppt för att hon brännde handen på tyglarna, och sedan så skrämmde hon Leffe så Celina tappade balansen och gled ner på sidan på Leffe och hon höll sig fast i manen och när hon väl kom ner på fötterna så släppte hon honom eftersom att han är så stark och hon ville inte bränna händerna heller.
Hästarna stack iväg mot sin flock (Mayan o Skorpan) rakt igenom potatislandet och dom trampade oroligt runt.. sedan tog nya tag och provade igen.. men det gick inte bättre nu heller. Det gick bra till en början och sedan så stack Stråla iväg igen, men denna gång snodde hon in Linda i ena foten så hon föll med och gled med en bit, man såg att Linda hade ont och hon var väldigt sur efteråt.
Linda bestämmde sig för att fara o hämta ett bett under tiden så fixade jag o Celle i ordning Skorpan och sedan for vi ut med Leffe o Skorpan :)
I brändön så hälsar man på alla fast man inte känner dom, det var två flickor som kom cyklade mot oss på vägen och så sa den ena flickan " Vilken söt häst" då log jag o Celle.. flickorna var så söta eftersom att det är liksom inte varje dag man ser en lite shettis och en jättestor Nordsvensk på vägen :)
Vi var ute kanske en timme och det var helt underbart väder, blåsigt men inte kallt.
När vi kom tillbaka så fick hästarna mat och sedan bar det iväg hemmåt.
När jag kom hem var jag trött och jag somnade en stund på sängen efter maten.. haha typiskt mig x)
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar