tisdag 17 mars 2009

Nya favorit platsen! Stallet

Igår så snackade Susanna om att hon tyckte att 8 timmar exlusive lunch är för länge speciellt om vi ska gå i skola och ha läxor också.. men blir helt trött
Det är även många föräldrar som samtycker med eleverna i klassen, men det är ju bra att vi får prova på hur det är att jobba 8 timmar, men i längen så kommer vi inte orkar, jag kommer ihåg när jag spelade basket så blev det ännu jobbigare att hinna med allt och det kanske funkar om man planerar ordentliget, men personligen så är jag alltid trött i knoppen fast det kanske inte märks.. men ibland orkar jag verkligen inte med allt. Då är det bara enklast att skita i allt och alla, men det känns inte rätt det heller och man vill liksom inte skada dom i sin närhet...
Om jag verkligen inte orkar snacka med mamma tex då vänder jag bara ryggen, men det blir liksom inte bättre.. men ibland gör man saker fast man inte vill.. jag ville engentligen inte sluta å träna basket fast det var ju en stöt som man var tvungen att ta eftersom att skolan kommer ju liksom i första hand...
I allafall det jag vill säga är att jag tycker att vi kan korta ner våra dagar på praktiken till tex 6 timmar första året och sedan i 2:an så kanske man ökar med en timme så det blir alltså 7 timmar och sedan i 3:an så jobbar man 8 timmar, eftersom det är så pass många förskollärare som inte jobbar 100%
Som sagt vi kommer typ bli utbrända eftersom vi går i skolan också och vi kommer att vara på praktik ca 3 dagar i veckan under 3 års tid
Det är jättemånga i klassen som tycker samma sak som jag! (:

En annan sak är att jag har varit till stallet som ligger i Skäret och dit var jag med Celina nu två dagar i rad, först på Söndag på hopptävling och Anna och Celina hade en bra storie.. men det var ju bara för att jag hade skrivit den.. men dom där barbie j*vlarna vann i allafall!
Men Celle och Anna NI VAR BÄST!
Och andra gången igår och då hade hon bara rid lektion.
Igår så var vi på KH och satt och snackade och läste en bok och så satte vi oss vid datorn och så bestämde vi oss för att prova att åka buss till stallet, det var ju inga problem.. vi fick ju gå ca 2km men det var väldigt skönt väder igår så det var roligt, vi fick kliva av i Antnäs vid en skylt dom det står Klubben på och sedan är det 2 km till stallet!
Vi var väl i god tid igår också.. klockan var inte en halv sju när vi var framme, så vi hann hälsa på alla hästarna och katterna.. och jag har äntligen hittat min favorit häst och det är två stycken då Conrad och Hjalmar! Supersnälla.. hjalmar är bara nyfiken om vem det är som klappar honom medans Conrad bryr sig typ inte ens!

Jaja, men nu tjatar brossan om att han ska ha datorn och jag ska väl hitta på något annat!
KRAM (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar