onsdag 28 januari 2009

Dagis har för- och nackdelar


Nu har jag lunch och då passar jag på att skriva lite :)
Vad har hänt hittills idag då? Joo, jag har börjat att rita en bild till min saga, lugn bild kommer senare :)
Sedan var det oerhört många konflicker på morgonen när vi var ute, en eller rättare sagt tre killar "mobbade" en av flickorna från den andra avdelningen.. inte schysst alltså, för det första.. slå en tjej, lite fegt? För det andra så är hon 2 år yngre, mogna killar va?


jaja, men nu lämnar jag det, eftersom jag kan skriva hur mycket som helst, men det blir ointressant till slut.
Igår kväll efter att jag hade lagt upp ett inlägg så säger Jesper att hans ville att hans namn ska finnas med, så då skriver jag väl då! Igår kväll så var han ovanligt snäll på msn, men han hade väl ätit snällhets piller igår antar jag :)

Japp Japp, men lunchen börjar dra sig mot sitt slut så jag ska väl gå nu då, men jag LOVAR att uppdatera denna dags slut också :)

Jaja, som jag lovade nu tänkte jag att måste ta mig i kragen eftersom jag lovade att skriva.

Det hände en jättegullig sak lite senare på förmiddagen.. jag satt och pratade med Cassandra och då sa hon att pappa pratar spanska, och då lärde jag henne att säga "jag heter Cassandra" det är alltså "Me llamo Cassandra" och helt plötsligt så öppnades dörren och hennes mamma å pappa kom in, då viskade jag i hennes öra att hon skulle säga det.. men hon vågade inte.

En pytteliten stund senare så sa hon det, hennes pappa bara log.

Cassandra lärde mig en sak också, hon sa till mig "Hola Caracol" och det betyder " Hej Snigel"

Det gulligaste var nog när Cassandras mamma frågade var "Jag älskar dig" och då svarade hon på en gång "I love you" det var så gulligt fast egentligen heter det " Quiero"!

Sen finns det ju också för- och nackdelar att vara på en förskola, fördelen är att det är roligt att träffa barnen och deras föräldrar + att se hur dom utvecklas på många olika sätt.

Nackdelen är att det går oerhört mycket sjukdomar, *prosit*

Det går allt från förkylning till magsjuka till vattkoppor.


Jag får försöka att bita ihop i morgon, jag får vila upp mig på fredag för då är jag ledig! :) + att jag skippade träningen idag, eftersom jag inte vill bli mer sjuk.
jaja, men nu ska jag gå, Celle väntar på mig där ute, eftersom jag har lovat att följa ut med hundarna.

En bild får avsluta detta inlägg då!

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera