torsdag 17 augusti 2017

Motivationen är inte på topp..

Upp och ner med allt..
I förrgår så hade jag en sån bra känsla med Corall, hon var så lyhörd i skogen, vi travade och galopperade utan problem.
Nja eller på hemvägen så vart hon lite pigg på ett ställe och slutade lyssna, jag fick då ställa mig i stigbyglarna och hålla emot henne för att hon lyssnade inte alls, men det är tur hon är söt ändå!


Igår då?
Ja, jag gick och hämtade henne från betet, red henne barbacka upp som jag brukar göra ibland.
Hon kändes pigg och hade fin framåtbjudning. När vi kommer upp till stallet så började jag plocka av henne flugtäcket ute som jag alltid gör, då började hon gå iväg och jag fick fånga henne och gå tillbaka, samma sak igen, gick bakom rumpan och började plocka av bensnöret, då sticker hon iväg från mig och springer iväg efter lilla vägen till stallet, det är tur stallet ligger en bra bit från vägen.
Jag ser att Corall springer in bakom ett hus och jag vet att hon kommer komma ut på andra sidan, springer ner och ut på gräset för hon fånga henne, då upptäcker jag att hon har fått en kabel runt ena karleden, så jag hjälper henne lös och tar in henne i stallet.
Ställer upp henne i gången och ser att hon har fått en sår i ena karleden från kabeln, känner bara åh nej.. Suck och allmänt less på henne då!
Jag rengjorde såret och kylde bakbenen på henne och så fick hon stå i boxen och vila en stund och äta lite mat.
Släppte ut henne senare mot kvällen och vad gör hon inte då?
Jo hon trampar mig på utsidan av höger foten och har allmänt damp när jag släpper henne nere på betet.. Som sagt, det är tur hon är söt ändå!


Sen på kvällen följde jag med några som skulle hoppa på Wallöfs och vi alla är spända och känner var roligt med full stor ridbana och hinder och hinderstöd.
Flickan som jag följde med och hennes ponny var jätteduktiga och jag tyckte dom hoppade bättre än vad jag och Corall gör!
Men efter träningen så är det en jävla ponny mamma som tycker att hennes dotter har fått hoppa lite pga att hon jag var dit med inte var på samma nivå och behövde med hjälp hela tiden!
Hur fan kan man ens öppna käften om nå sånt till ett barn på 9år?
Hur kan man ens tänka så om en annans häst?
Vad fan skulle hon ha trott om hon sett mig och Corall?
Jag blir så förbannad!
Efter ponny gruppen så var det en storhäst grupp och där var Coralls bebis med och skulle hoppa, han är helt grön i hoppningen och är också där för och lära sig, men det tyckte inte ponny mamman att han skulle vara..
Hon sa någon i stil med, vad gör han där? Han kan ju inte ens hoppa!

Den hästen orkade mer än alla andra som var på denna hoppträning, han lärde sig säkert mycket och ryttare fick många tips på vad som behövs tränas på och sen håller jag tummarna för att vi tre ekipagen åker iväg och sopar banan med såna där äckliga människor!

Jag säger bara det!
Travare än så mycket bättre, dom har viljan på ett helt annat sätt, framförallt våra skogsmulle hästar som ser allt möjligt i skogen varje dag medan dom som står på en stor anläggning, deras hästar vet knappt vad en fågel är!
Näe, jag tycker att hästvärlden och hästmänniskor bör tänka om, alla hästar är lika mycket värda!
Oavsett ras och ålder på hästen så kan den om den bara har styrkan, rätt ryttare och orken!
Som jag har skrivit tidigare:
"Skit i vad andra säger om dig och din häst, du gör det du tror på och gör det med stil"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar