fredag 19 juni 2015

Dressyra eller inte?


Sitter och drömmer mig bort lite och funderar på att anmäla Corall till dressyr tävling i September!
Ingen dröm är för stor.. men att få tanta till att ta galoppskänkeln känns lite på andra sidan jorden.. Hon har vilat från och till större delen av detta år känns det som!
Corall blev ju sjuk och efter det så tappade jag mesta delen av motivationen av någon konstig anledning..
Det är garanterat bara en ren tillfällighet, den kommer tillbaka snart :)

Hade mål att tävla hoppning i sommar, men det var bara att glömma när Corall blev sjuk, därför funderar jag på att sadla om och bli dressyrryttare för det är liksom inga direkta krav på så sätt och man kan träna programmet hemma och behöver inte lära sig en bana bara över dagen och inte samma press heller.

Men jag vet inte, detta ser väl inte helt omöjligt att lära sig?


Ja vi ser väl om jag skriver här senare att nu har jag anmält oss till tävling, Corall har ju årslicensen och jag löser bara för dagen så :)
Näe nu ska jag pallra mig ut till stallet och kolla till hästarna, vi släppte dom på bete igår kväll men Corall var så inne i att Etoo och Beppe (båda valackar) stod i hagen bredvid så hon sprang max 10 meter in i hagen och ställde sig bredvid dom och började brunst pissa.. Suck!

Så nu har tanten lite semester då jag ändå har pajat foten.. Återbesök på Tisdag, sen får vi se vad dom säger, håller tummarna för en stukning bara, annars är det bara att säga hejdå till att tävla detta år..
Näe nu ska jag gå!
PussHej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar