söndag 29 mars 2015

Pay and jump

Ja ni, det gick inte lika bra som jag trodde det skulle gå :/
Corall var jättefin i värmningen och en dröm på banan, hon var full av energi och superladdad! :)

Hon lyssnade bra på min och hoppade på som bara den, roligt tyckte hon :)
Förstår inte hur en 20årig häst som är blind på höger öga kan vara så lycklig och göra ett sånt bra jobb! :)

50cm:
Där gick det skapligt bra, vi hoppade felfritt till sista hindret där hon hade fin bjudning mot hindret men mitt i allt kastade hon sig ut ur spåret och mellan hinderstödet och väggen.. :/
Fan också!

60cm:
Där var hon också jättefin, jag hade problem att ta mig ut i spåret och få en fin sväng för att det stod en annan häst och ryttare ivägen :/
När jag väl kom över så gick det bra tills jag kom till 5e hindret och där blev det en extremt snäv sväng pga att den andra ryttare stod mitt i min bana med sin häst så Corall vart tvungen och snedda mot hindret och det blev bara plockepinn av det :/

Känns så jävla surt att det var så nära med rosetter i båda två.. Corall gjorde ett superfint jobb ändå trots det där snedsteget men det gör inget :)
Annars var hon världens finaste och lugnaste :)
Har ni sett vilket fint ridhus vi har?

PussHej






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar