måndag 26 augusti 2013

Dagens nöje.. Eller så inte

Imorse när jag vaknade så hade jag ett tryck i bröstkorgen och det pep i luftrören när jag andades, jag tog brikanyl som vanligt.. Men hjälpte inte!

Jag väckte Andreas och vi åkte in på akuten före kl 7.30
Väl inne fick jag inhalera någon form av gas/vätska, sen fick jag cortison som skulle vidga luftrören! :)
Dom kollade EKG så jag hade 10 stycken klisterlappar med knappar på lite över allt på kroppen.. En på vardera axel, en på vardera bröst, fyra stycken under vänstra bröstet och en på vardera sida om magen i höjd med höften!
Dom stack mig även i fingret och kollade snabbsänkan som var okej!

Sen bestämde dom att jag skulle upp på lugnröngten så dom stoppade in en infart i armen på mig (den på bilden)

Och jag är extremt nålrädd.. Så dom fick sätta emla (bedövningplåster) när sköterskan kom in och skulle sätta in fjärilen så blev jag jätterädd så jag vände mig mot Andreas och var så jävla rädd.. Men innan jag visste ordet så var hon klar!
Kändes skönt att det gick fort, vilken toppensköterska!!! :)

Sen till den eviga väntan.. Vi satt två timmar och väntade på röntgen men väl där uppe gick det fort, av med allt på överkroppen och sedan pang pang klart :)
Sen tillbaka till väntandet igen.. Men röntgen såg helt okej ut och mitt blod som dom tog visade inte heller nått och allt såg bra ut så dom sa att jag hade fått ett astma anfall, och det är länge sen det var såhär som idag, läkaren sa att jag kan ha andats in damm eller ett hårstrå som satt sig lite fel och börjat irriterat!

Annars mår jag hyfsat bra nu.. kroppen är helt slut, den går inte ens på halv fart.. Fick hjärtklappning av att leta min lönespec nu ikväll medan jag höll på att betala räkningarna!
Så nu har jag snart legat och mysigt på i sängen i två timmar, har bäddat ner mig och tänd lite ljus, supermysigt!

Så nu ska jag sova, men nu vet ni att jag lever iallafall ;)
Pussel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar