lördag 15 januari 2011

Öppet idag - Zacke

kvinnor är från Venus, men jag är från Skurholmen/
vi möts berusade vid utgången/
en kyss kan man väl få tigga och få/
och göra det hon inte låtsas vilja, men gillar ändå/

för en vill vara två, var ska man efter festen/
mot jaktmarken och mot kommersen/
hamstra endorfiner, dyrt utan bolag/
för vår krog har öppet idag/

Så vi säger
Oooh oooh Öppet idag
Oooh Oooh Öppet idag

hur resonerar man kring bättre hälften/
vi ska må bra, varför begränsa sig och sätta gränser/
för vi vill alla falla för frestelsen/
vem har inte lust att följa lustarna i bara mässingen/

sov med någon annan, inget gott samvete till huvudkudde/
gräset är grönare ta en tuva i munnen/
för det är visst så det ska va/
förhållandet är öppet idag/

Så vi säger
Oooh oooh Öppet idag
Oooh Oooh Öppet idag

då dina händer blivit smutsiga under helgens blå balett/
när din känsla för etik har varit svag/
och på dödssyndernas tipsrad har du kryssat alla rätt/
och ångest gör sig tydlig genom varje andetag/
gud förlåter allt och han har öppet idag/

Så vi säger
Oooh oooh Öppet idag
Oooh Oooh Öppet idag

Achmed kan bli Anders, Carlos kan bli Calle/
tona ner, bli lite svenskare svartskalle/
alla samma debatter/
för Sverige tycker om mångkultur, kebab och falafel/

kom ihåg, Europa rev en ridå/
men sen satt några i Schengen, och så skrev dom ju på/
men jag reser lättare med stort behag/
samhället är öppet idag/

Så vi säger
Oooh oooh Öppet idag
Oooh Oooh Öppet idag

ska inte kärlek vara fint, eller är jag trögfattad/
när jag tänker på ex så tänker jag på horn och på högafflar/
spotta på det och förkastade kärlek/
varje gång man fått en chans har man satt sig på tvären/

men ikväll är det annorlunda flicka lilla/
är du expert på svaga punkter för du hitta mina/
det har varit stängt ett tag/
men passa på för jag är öppen idag/

Så vi säger
Oooh Oooh Öppet idag
Oooh Oooh Öppet idag

Så vi säger
Oooh oooh Öppet idag
Oooh Oooh Öppet idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar