söndag 4 oktober 2009

Leffe på bushumör

Jaha, nu är man hemma efter en tidig dag.. gick upp lite före 8:00 och fixade i ordning mig och sedan gick jag ut och väntade på Celina! Vi gick en pinkrunda med Chivas o Regall och sen hoppade vi in i bilen och körde iväg på stallet.
När vi var på plats så började vi med att fixa i ordning alla hästarna. Det var roligt eftersom att alla var så pigga och ville ut och springa, Leffe hade världens överskotts energi :)
Ridplanen nästa då, när vi skulle över ängen så började Leffe att busa lite och äta gräs såklart och det var jobbigt att dra honom eftersom att han är såååååå tung.. haha
Inne i skogen gick det superbra! Mayan skötte sig hela vägen till ridplanen när hon kom in så var hon också busig men Leffe var busigast, medan Skorpan brydde sig typ inte, hon var jätteduktig hon också, inget tjorv alls.
Jag tänkte bjuda på den här roliga filmen på Celina som longerar Leffe men han får ett fnatt och hoppas runt i ringen :)

Sedan när vi skulle hem så fick vi åka med hon som äger hästarna för hon skulle till jobbet och hon körde lite för fort.. och jag fick sitta bak där det inte finns några säkretsbälten och jag trodde att jag skulle flyga ut när som helst..
Jaja, nu ska jag gå och få hjälp med matten för kusinen har kommit hit :)
KRAM

1 kommentar: