tisdag 1 september 2009

Förkylningsdags

Shit vad förkyld jag blev helt plötsligt.. inte speciellt konstigt. Idag var jag tillbaka till dagis det kan ju liksom vara det eller det är därför jag är förkyld nu -.-
jaja i allafall så kände jag igen barnen, men det var ändå ganska mycket nytt.. tre nya inskolningar och sedan en ny person som jobbar på min avdelning.. kommer inte ihåg vad hon hette.
Barnen har fått ett nytt rum att sova i, det är gamla målarrummet.. jag tycker att det är ganska dumt att flytta in barnen i fullt fungerande målarrum.. jaja det är den nya pedagogens som kom med idén.. men jag fattar liksom inte varför hon ska komma och bossa över mig helt plötsligt.
Jag fick inte byta blöjor på barnen för att dom ska lära sig själva, men jag kan inte få på dom blöjan om dom ska stå.. skit i henne tycker jag (Y)
Sedan till lunch så hade vi bytt plats på några bord och allt kändes så bakvänd och upp o ner
haha låter lite konstigt men det är sant, jag kände liksom inte alls igen mig i dom "nya" rummen
Jag hade tur som fick sluta 15:00 idag :D det tycker jag om
Får se vad som händer ikväll, det är ju fint väder få se vad jag ids och har tid med att göra :)
Ska kanske gå ut med Hilda om jag ids, haha annars så blir det kanske en film och sova en stund mitt på dagen.
Konstigt nog har jag börjat att sova ungefär 2 timmar mitt på dagen nästan precis när jag kommer hem för då är jag som mest trött.. och då brukar jag varva ner med Simpson.. precis i reklamen mitt i första Simpson avsnittet så somnar jag och jag får aldrig riktigt veta vad som hände speciellt om jag inte har sett det ansnittet tidigare.. sedan brukar jag vakna när "våran värsta år" är slut.. haha det händer ungefär varje dag.. haha jag är trött efter skolan som ni kanske märker :P
jaja nu ska jag ut i solen och njuta av att det är Tisdag, haha
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar