onsdag 22 juli 2009

Ingen fisk här inte

Hejsan hoppsan allihopa!
Nu var det riktigt längesen man bloggade.. det har hänt ganska mycket på sista tiden.. förra veckan var jag i stugan, och badade varje dag, i havet också :)
Jag och brossan badade som mest 4 eller 5 gånger på en dag, riktigt varmt i vattnet i båtviken, mellan 20-23 grader :)
Vi fick besök av Raija och Viktor i stugan och det är alltid trevligt :) Samma kväll så var vi bjudna på fika hos våra stuggrannar, och det var också trevligt.. vi tärffas i princip en gång per år! :) Tack för gott fika och sällskap!

Sedan kom jag hem från Vittangi igår.. vi har varit borta i ca 5 dagar. På Lördag så var det fotboll i byn och det var roligt att se eftersom i vanliga fall så brukar det inte vara något speciellt när vi är där! :)
Jag träffade kusse Heidi och hennes kille på loppisen också.. dom fick sålt ganska mycket tror jag :)
Vi övenattade hos mormor och morfar när vi var där!

Sedan på Söndagen så var det dags för fiske en bit utanför byn.. och då följde kusse Jakob med.. han är riktigt rolig! Vid första stället fick vi ingen fisk.. så vi bestämde oss för att köra tillbaka en bit med bilen för at fika i en lite stuga.. vid stugan fanns en jättefin lite bäck.. och direkt när Jakob kastade i betet så högg det och han hade napp på en ganska stor abborre.
Så jag tänkte att jag skulle också prova där, så jag kastade också i och så fick jag napp fast på den äckligaste fisken, nämligen en gädda.. men när vi höll på att ta ut draget ur munnen på den så ropade brossan att han hade napp på en pytteliten abborre.. fast det enda som vi tog med oss var Jakobs abborre :)
Nöjda och glada fort vi tillbaka och åt middag och sen stack vi till fotbollsplanen för att kicka lite boll.. jag säger bara oj vilken fin plan som finns i byn, kort grönt gräs :)

Måndagen så for vi till Hembyggdsgården med moster, raija, david och viktor.. shit vilken fart på den ungen :)
Vi fikade och hade trevligt och senare på kvällen for jag, brossan, pappa och kusse Jakob till en fors för att fiska.. men där fanns det inte heller någon fisk.
Tisdag så bar det av hemmåt igen.. vi for förbi Jokkfall, gud va fint det var där :)

Just det också.. jag vill gratta min brossa som fyller fjortis idag :) Så nu ska jag gå och äta tårta!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar