lördag 4 april 2015

Grönt kort

Igår och idag har vi haft grönt kort kurs! 
För er som inte vet vad det är så kan man säga att det är ett kort som visar att du får tävla, för att få ett sånt kort måste man klara ett ridprov och delprov och ett slutprov!

Jag hatar och plugga och vad händer? Jo vi får hemläxa.. Suck!
Jag orkade inte ens kolla igenom det där igår men lära mig det mesta idag iallafall :)

När vi fick proven kände jag bara nej, det här går åt helvete.. Skrev provet och kände mig redo, ville inte lämna in först men alla var så fokuserade så jag lämnade in iallafall!
Skit nervös och bara vänta!

Fick tillbaka, kollade igenom provet, såg väl helt okej ut, frågade om max poäng och det var 30 och vad hade jag då? Jo 29 rätt!!! 
Najs, nu är det bara träna och börja tävla, sökte hästlicensen igår, ska bara betala in för den och sen är vi igång! :)
Skitnöjd!!! :D

Åkte till stallet efter kursen och småskuttade världens finaste :)
Hon var spänd till en början men gjorde allt man begärde och jag kände att hon var skitnödig, sagt och gjort det kom en hög, sen var hon fin som helst! :)
Busade lite med att sticka och skutta men bara roligt! :D
Nu är vi snart på tävling!
PussHej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar