onsdag 21 augusti 2013

På fyra ben går den som jag gillar allra bäst

Jag måste bara få skryta lite om min häst Corall :)
Idag har hon varit pigg, travat mycket och även galopperat upp för en lång uppförsbacke det är sååååååååå jävla underbart, adrenalinet bara pumpar i hela kroppen när Corall över går från trav till galopp och sen går galoppen bara fortare och fortare <3

Sen på vägen hem så började det åska och det tyckte hon inte om :(
Hon har starr på höger öga så hon är halvt blind på höger öga så det är inte så lätt alla gånger, men hon fungerar utmärkt annars, men idag blev hon rädd för åskan vad rakt över oss när vi var bara 50 meter från stallet :(
Det mullrade till ordentligt och Corall blev rädd så hon hoppade åt sidan och ner i diket, så jag bestämde mig för att sitta av och leda tillbaka henne.

Jag har lärt mig en sak sen jag föll av i Januari och det är att om det är obehagligt för dig eller hästen så slappna bara av och säg högt att det är ingen fara, det här går bra! :)

Sedan har jag lärt mig att berömmer jag Corall när hon gör nått bra så stärker det hennes självkänsla hela tiden, så jag berömmer henne i allt från att hon går igenom en vattenpöl till att hon galopperar till att hon inte sparkar mot dom andra hästarna när dom går om oss!
Allt berömmer jag! :)

Känns kul att jag gör ett bra jobb henne, det är en helt annan häst sen jag började hålla på med henne och framför allt sen hon blev min <3
Bjuder på en bild på min godis älskade prinsessa :)
Pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar