onsdag 24 augusti 2011

Jag saknar dig

Åh herregud vad dum jag har varit!
Har ju totalt glömt o skriva att jag har sett filmen: Jag saknar dig

Var o såg den förra veckan med min älskling :)
Filmen var sjukt bra.. Den var verkligen så som jag tänkte mig att den skulle vara, den började sådär lite små segt o sen bara PANGBOOM så var filmen igång ;)

För er som inte vet så handlar filmen om enäggstvillingarna Cilla o Tina, den ena Tina, är lite små tuff, festar o är lite bestämd o vill vara poppis, medan den andra Cilla, hon sitter mest hemma o tar det lugnt, håller på med teater, läser böcker o så.

En dag när dom är påväg till bussen så springer dom över vägen utan att se sig för o då kommer deras kompis o kör på Cilla av en olyckshändelse.. Hon dör i princip direkt, så filmen handlar egentligen om att komma över sorgen och leva vidare.. den har även snuttar av kärlek med!

I filmen så finns det en scen och det är begravningen och Ailu ska sjunga en sång som tillägnas till Cilla och det är Jag saknar dig.. Nog är det sorgligt först tills han börjar gå lös på inredningen i kyrkan och sen slår han sönder sin gitarr då börjar man skratta ;)

Avslutar inlägget med en låt som jag gillar just nu som även är med i filmen!

PussHej <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar